Klantonderzoek
Hoe ervaren inwoners en ondernemers de dienstverlening écht? Klantonderzoek geeft antwoorden. Ontdek hoe je met concrete inzichten beleid en processen verbetert, en zo de tevredenheid over de dienstverlening vergroot. De praktische tips, succesverhalen en bewezen aanpakken dragen bij aan betere resultaten, ook in jouw gemeente.
Relevante kennisartikelen

Wat behoefteonderzoek opleverde voor Horst aan de Maas en Venray
Aan inwoners vragen hoe de gemeente de dienstverlening kan verbeteren. Dat deden de gemeenten Horst aan de Maas en Venray,…
- Klantonderzoek
Service Blueprints en Digitaal Luisteren jagen betere dienstverlening aan
- Dienstverleningsconcepten
- Klantonderzoek
Stadskamer Utrecht: continu leren van klantsignalen
- Klantonderzoek
Rode draadberaad: leren van abstracte klantsignalen
- Klantonderzoek
Maak gebruik van elkaars klantonderzoeken
In het ledendeel hebben gemeenten allerlei informatie over klantonderzoek gedeeld. Je vindt er resultaten van onderzoeken uit een gemeente, persona’s die aan de basis hiervan stonden en informatie over andere onderzoeksmethoden. Leden kunnen elkaar vragen stellen over het gebruik en de resultaten van deze klantonderzoeken.
Ben je op zoek naar een bepaalde methode of wil je uitkomsten uit jouw gemeente vergelijken? Bekijk de beschikbare klantonderzoeken in het ledendeel (alleen voor leden).
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze Updates
Ongeveer 1 tot 2 keer per maand versturen we een Update van de VDP, een aangepaste versie van onze ledennieuwsbrief aan geïnteresseerden. Hierin delen we alle informatie die ook interessant en bruikbaar is voor niet-leden