Delen

Op de hoogte blijven van onze laatste nieuwsitems en ontwikkelingen? Volg onze LinkedIn pagina

Volg VDP op LinkedIn
30 april 2021

DigiHulplijn 0800-1508


Videobellen met vrienden en familie, het online volgen van het nieuws, of het maken van een afspraak bij gemeenteloket of huisarts: digitalisering is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Veel bedrijven en overheidsorganisaties hebben persoonlijke dienstverlening verschoven naar digitale kanalen. Even bellen met de klantenservice is steeds minder vanzelfsprekend: digitaal is de norm. Helaas is dit niet voor iedereen vanzelfsprekend. 

DigiHulplijn is een gezamenlijk initiatief

De DigiHulplijn is een gezamenlijk initiatief van maatschappelijke organisaties (Het Nationaal Ouderenfonds, SeniorWeb en de Koninklijke Bibliotheek), private partijen (VodafoneZiggo en ContactCare) en de Alliantie Digitaal Samenleven. Deze organisaties vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen en kennismaken met de mogelijkheden die de online wereld ons biedt.

Getrainde vrijwilligers

Getrainde vrijwilligers helpen mensen op weg met al hun digitale vragen over de computer, laptop, mobiel én tablet. De DigiHulplijn is gratis bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – en 17.00 uur op 0800-1508.
De vrijwilligers nemen de tijd en komen met een persoonlijk advies om iemand op weg te helpen. Dat kan zijn door direct met een oplossing te komen, maar ook door te verwijzen naar passende (vaak offline) hulp in de eigen omgeving. Alle vragen zijn welkom en bellen mag zo vaak als nodig. 

Doorverwijzen als gemeente?

Wil je in gesprek over hoe je als gemeente kunt doorverwijzen naar de DigiHulplijn of heb je andere vragen en opmerkingen: stuur een e-mail of bel met Marieke van der Kruijs op 06-24617319.
Op de website van de Digihulplijn vind je meer informatie en materialen om de DigiHulplijn te promoten. 

One-pager DigiHulplijn.pdf