Op de hoogte blijven van onze laatste nieuwsitems en ontwikkelingen? Volg onze LinkedIn pagina

Volg VDP op LinkedIn
24 februari 2023

Presentatie MijnZaken service 1.0 - webinar door VDP en VNG

Datum:

24 februari 2023

Starttijd:

09:30 uur

Eindtijd:

12:00 uur

Locatie:

Online

De VDP en de VNG nodigen ambtelijke bestuurders, managers en directeuren uit voor de webinar op 24 februari 2023 waarin MijnZaken service 1.0 de nieuwe MijnZaken startgids wordt gepresenteerd. Ook wordt gedemonstreerd wat de MijnZaken als track & trace innovatie kan betekenen voor gemeenten.

MijnZaken: inzicht, overzicht en uitzicht

Gemeenten worden nu veel gecontacteerd met vragen over de status van de levering van een product of dienst. Om dergelijke vragen van inwoners automatisch en proactief te beantwoorden ontwikkelt de werkgroep Omnichannel de service 'MijnZaken' om klanten inzicht te bieden in de status van een aanvraag via track & trace. Deze innovatieve dienst is ontwikkeld vanuit Omnichannel, Common Ground en de standaard Zaakgericht Werken en is nu ook open source beschikbaar.

De MijnZaken-Service omvat de informatie over de levering van producten en diensten van de overheid, die voor burgers en bedrijven belangrijk is. Met MijnZaken kan deze informatie proactief, uniform, toegankelijk en via een kanaal naar keuze aanbieden. Zo wordt veel herhaalverkeer voorkomen en hebben burgers inzicht, overzicht en uitzicht wat betreft de status van hun aanvraag bij de gemeente, en hebben medewerkers toegang tot een samengesteld antwoord van de zaakstatus waardoor zij efficiënter te werk kunnen gaan. Hoe mooi zou het zijn als onze medewerkers in één keer een samengesteld antwoord kunnen geven aan burgers en dat we van elkaar weten wat de status is van een productaanvraag?  

Het event

De pilotgemeenten, hun leveranciers, de MijnZaken-partners en het VNG-team delen op deze webinar hun kennis, inzichten en tips om concreet en makkelijk aan de slag te gaan met een pilot in uw organisatie.

Pyt Liemburg, vicegemeentesecretaris Ooststellingwerf en stuurgroeplid MijnZaken, houdt een inspirerened keynote over het belang van goede digitale dienstverlening. Daarna zullen we in break-outsessies een kijkje nemen in de keuken van de pilotgemeenten die samen met hun leveranciers de MijnZaken Service 1.0 hebben gerealiseerd. Vervolgens zullen onze partners aan het woord komen: PostNL zal vertellen over de waarde van track & trace dienstverlening, het A&O fonds over hun bevindingen in hun onderzoek naar de impact van MijnZaken op mens & organisatie, MijnOverheid vertelt over dienstverlening met een gebruiksvriendelijk overheidsportaal en Dimpact over het Open Inwoners Platform waarin MijnZaken tot leven komt. Ook is er uiteraard ruimte om in dialoog te gaan. Ook is er uiteraard ruimte om in dialoog te gaan.

Programma 

Dagvoorzitter: Marjon van der Maat  

09.30 - Aan de slag met MijnZaken: met Zakia Boucetta, programmamanager MijnZaken, en John van Dijk 

10.00 - Keynote spreker Pyt Liemburg, vicegemeentesecretaris Ooststellingwerf. 

10.10 - Dialoog

10.20 - Break-outsessie 1

  • A. MijnZaken in DenHaag.nl, met Directeur dienstverlening René van Kuilenburg en projectleider Vincent van Beek bij de gemeente Den Haag
  • B. Balie en Telefoon: MijnZaken vanuit medewerkersportaal in de gemeente Tilburg, met afdelingshoofd Dienstverlening Marjon van der Maat en Projectmanager Ibrahim Bahadin bij de gemeente Tilburg
  • C. MijnZaken in MijnBuren.nl, met wethouder Pieter Neven en Projectleider gemeente Buren Holger Peters
  • D. MijnZaken in MijnOoststellingwerf.nl door vicegemeentesecretaris Pyt Liemburg en projectmanager Marco Blom bij de gemeente Ooststellingwerf

10.50 - pauze 

11.00 - Break-outsessie 2

  • A. PostNL: Presentatie Track & Trace door directeur klantcontact Kees Klink o.a. over het belang van goede dienstverlening met track & trace en van bestuurlijke ondersteuning 
  • B. Presentatie A&O fonds – Onderzoek naar impact MijnZaken op mens & organisatie, door Karin Sleeking, directeur bij het A&O Fonds gemeenten en Marc Buiks, expert digitale transformatie bij Hiemstra & De Vries
  • C. Presentatie MijnOverheid onderzoek Lopende Zaken MijnZaken-functie en de ontwikkeling van toegankelijke overheidsportalen door Eleonora Swart, Senior beleidsmedewerker bij MinBZK
  • D. Presentatie Open Inwoners Platform met MijnZaken-functie door Jaap van Vliet, regisseur gemeentelijke samenwerking bij Dimpact en Niels Abbing, Programmamanager Virtueel Groningen

11.30 - Dialoog

11.55 - Afsluiting

Delen

Aanmelden voor deze activiteit

Meld je hier aan voor deze activiteit