24 februari 2023
Starttijd:09:30 uur
Eindtijd:12:00 uur
Locatie:Online
De VDP en de VNG nodigen ambtelijke bestuurders, managers en directeuren uit voor de webinar op 24 februari 2023 waarin MijnZaken service 1.0 de nieuwe MijnZaken startgids wordt gepresenteerd. Ook wordt gedemonstreerd wat de MijnZaken als track & trace innovatie kan betekenen voor gemeenten.
Gemeenten worden nu veel gecontacteerd met vragen over de status van de levering van een product of dienst. Om dergelijke vragen van inwoners automatisch en proactief te beantwoorden ontwikkelt de werkgroep Omnichannel de service 'MijnZaken' om klanten inzicht te bieden in de status van een aanvraag via track & trace. Deze innovatieve dienst is ontwikkeld vanuit Omnichannel, Common Ground en de standaard Zaakgericht Werken en is nu ook open source beschikbaar.
De MijnZaken-Service omvat de informatie over de levering van producten en diensten van de overheid, die voor burgers en bedrijven belangrijk is. Met MijnZaken kan deze informatie proactief, uniform, toegankelijk en via een kanaal naar keuze aanbieden. Zo wordt veel herhaalverkeer voorkomen en hebben burgers inzicht, overzicht en uitzicht wat betreft de status van hun aanvraag bij de gemeente, en hebben medewerkers toegang tot een samengesteld antwoord van de zaakstatus waardoor zij efficiënter te werk kunnen gaan. Hoe mooi zou het zijn als onze medewerkers in één keer een samengesteld antwoord kunnen geven aan burgers en dat we van elkaar weten wat de status is van een productaanvraag?
De pilotgemeenten, hun leveranciers, de MijnZaken-partners en het VNG-team delen op deze webinar hun kennis, inzichten en tips om concreet en makkelijk aan de slag te gaan met een pilot in uw organisatie.
Marianne van den Anker, Ombudsvrouw Rotterdam, geeft een inspirerende keynote speech over het belang van proactieve en transparante dienstverlening aan burgers, waarna vicegemeentesecretaris van Ooststellingwerf en stuurgroeplid MijnZaken Pyt Liemburg een tweede keynote speech geeft over de visie op digitale dienstverlening van Ooststellingwerf. Daarna zullen we in break-outsessies een kijkje nemen in de keuken van de pilotgemeenten die samen met hun leveranciers de MijnZaken Service 1.0 hebben gerealiseerd. Vervolgens zullen onze partners aan het woord komen: PostNL zal vertellen over de waarde van track & trace dienstverlening, het A&O fonds over hun bevindingen in hun onderzoek naar de impact van MijnZaken op mens & organisatie, MijnOverheid vertelt over dienstverlening met een gebruiksvriendelijk overheidsportaal en Dimpact over het Open Inwoners Platform waarin MijnZaken tot leven komt. Ook is er uiteraard ruimte om in dialoog te gaan. Ook is er uiteraard ruimte om in dialoog te gaan.
Dagvoorzitter: Marjon van der Maat
09.30 - Why, How and What MijnZaken service: met Zakia Boucetta (programmamanager Omnichannel met MijnZaken) en John van Dijk (leveranciersmanager)
10.00 - Keynotes door Marianne van den Anker (Ombudsvrouw Rotterdam) en Pyt Liemburg (vicegemeentesecretaris Ooststellingwerf)
10.10 - Dialoog
10.20 - Break-outsessie 1
10.50 - pauze
11.00 - Break-outsessie 2
11.30 - Dialoog
11.55 - Afsluiting