Op de hoogte blijven van onze laatste nieuwsitems en ontwikkelingen? Volg onze LinkedIn pagina

Volg VDP op LinkedIn
08 september 2020

'De organisatie van de dienstverlening': de mens centraal

Alleen voor leden Ook lid worden?
Datum:

08 september 2020

Starttijd:

10:00 uur

Eindtijd:

11:30 uur

Locatie:

Online

De derde VDP-kwartaalbijeenkomst van 2020. Door de Coronamaatregelen is het een verkorte online bijeenkomst met veel kennisuitwisseling.

Normaal heeft zo’n bijeenkomst ook een verenigingsdeel en zijn de bijeenkomsten exclusief voor leden: directeuren en managers (publieks)dienstverlening. Maar bij deze sessie zijn ook niet-leden welkom (met dank aan het VDP-bestuur).

Met parallelsessies over de ervaringen van de gemeente Hollands Kroon, over de virtuele assistent voor inwoners en ondernemers en over de omnichannel aanpak. Het wordt een interactieve MS-teams sessie.

Delen

Documenten

‘Inclusieve naadloze Klantinteractie’: een praktische omnichannel aanpak voor gemeenten (Tilburg met Ministerie BZK en VNG Realisatie)

De deelsessie Omnichannel werd voorgezeten door Marjon van der Maat (Tilburg), José Dominguez (BZK), Willem Pieterson en Zakia Boucetta (beiden VNG Realisatie). Zij namen de deelnemers mee in wat omnichannel inhoudt en wat dit voor gemeenten en hun inwoners kan betekenen.

Bekijk de opname van deze deelsessie Omnichannel.

Organisatieontwikkeling van de gemeente Hollands Kroon

De gemeente Hollands Kroon is na de fusie in 2012 begonnen met een nieuwe manier van werken. Het doel was: ‘het verbeteren van de dienstverlening door middel van zelfsturende teams’. 

In deze sessie vertelde Michiel Koster over de uitgangpunten, uitdagingen en resultaten van deze nieuwe manier van werken.

Een virtueel assistent voor alle gemeenten (Utrecht met VNG Realisatie)

De deelsessie virtueel assistent werd voorgezeten door Jorinde ter Mors en Joost Groenestein (projectleider). 

Zij namen de deelnemers mee in wat een virtueel assistent is, wat de status is van het huidige project en de ontwikkelingen.